torsdag den 20. juli 2017

Hejnová a Špotáková v Štokholme vyhrali, Holuša skončil v rekorde druhý

Jakub Holuša vytvoril v Štokholme český rekord v behu na 1500 metrov. Časom 3: 34,26 prekonal skoro 32 rokov staré maximum Jána Kubišta a dobehol druhý.

Dvadsaťsedemročný Holuša si vlastný osobný rekord zlepšil presne o sekundu, z doterajšieho najlepšieho času Jána Kubišta ubral 61 stotín. Mocným finišom halový majster Európy rovnako ako v zime na pražskom šampionáte tesne porazil Turka Ilhama Özbilena a prehral len s halovým majstrom sveta Ayanlehem Souleimanem z Džibuti (3: 33,33).

"Super pocit, preto robím atletiku . Tento letný rekord prekonáva všetky moje halové. Cením si ho najviac, "povedal Holuša na facebooku Top Athletics. Závod zvládol perfektne takticky. "Bežal som v úvode opatrne, držal som si pozíciu na vnútornom kraji dráhy.Bol to už tretí závod počas týždňa, ale sily prišli bet365 mobil v poslednom bet365 stavky kole a získal som skalpy kvalitných bežcov. Verím, že aj na majstrovstvách sveta v Pekingu ma čakajú tri behy, bet 365 tak som si to vyskúšal, "povedal Holuša s vyhliadkami na šampionát v Pekingu.

Hejnová vyhrala tretie preteky Diamantovej ligy na 400 metrov prekážok za sebou. Po triumfoch v Paríži a Londýne tentoraz nepokorila hranicu 54 sekúnd, stačil jej čas 54,37.

Ujala sa zároveň vedenie v hodnotení disciplíny. Po poslednom mítingu pred MS vedie poradie o dva body pred Jamajčanka Kaliese Spencerovou, ktoré si pripísala šnúru troch výhier pred Hejnová a vo Švédsku neštartovali. Inou víťazku táto disciplína v seriáli tento rok nemala a na programe už je len 3.septembra závod na prvom finálovom mítingu v Zürichu.

Dvadsaťosemročná česká majsterka sveta porazila v Štokholme o päť stotín Saru Petersenovou z Dánska, ktorá sa nedostane útoku musela tvrdo vzdorovať až na cieľovú čiaru. Tretia skončila Cassandra Tateová z USA už s polsekundovú stratou na Hejnová.

"Bolo to vybojované víťazstvo, náročné preteky. Už cítim, že som unavená a potrebujem trochu přitrénovat smerom k majstrovstvám sveta. Urobila som zbytočnú chybu na desiatej prekážke, čo ma stálo veľa síl a lepší čas. Beriem to ale ako skúsenosť a na majstrovstvách sveta si dám pozor, "povedala Hejnová.

Tohtoročným maximom slovenskej rekordérky zostal parížsky výkon 53,76, ktorým jej o dve stotiny patrí druhé miesto v tabuľkách za Američankou Shamier Littleovou.V Londýne sa Hejnová dostala pod 54 sekúnd o jedinú stotinu.


Špotáková vyhrala tento rok druhýkrát a spravila si chuť po porážke o bet365 bonus jediný centimeter z predchádzajúceho závodu v Londýne. Hodom z druhej série posunula svoje tohtoročné maximum na 65,66. Zlepšením o 66 centimetrov poskočila vo svetových tabuľkách z ôsmeho na šieste miesto.

"Som rada, že som vyhrala na olympijskom štadióne. Konečne cítim, že som naozaj späť a že to má tú správnu dynamiku, "pochvaľovala si Špotáková.Priala si ale lepší výkon. "Bohužiaľ sa dnes žiadny dlhý hod nevydaril, ale mohol," povedala.

Upevnila si tiež vedenie v hodnotení disciplíny a pred záverečným pretekom v Zürichu vedie o štyri body pred Juhoafričanka SUNET Viljoenovou. "Za víťazstvo som rada, pretože finále Diamantovej ligy je tri dni po finále oštepu v Pekingu, a tak je každý bod dobrý. Verím, že som si dlhé hody nechala na Peking, "uviedla svetová rekordérka.

bet365

Ingen kommentarer:

Send en kommentar